ساخت دستگاه های شهربازی و اصول اولیه احداث شهربازی

در خاطرات کودکی همه ی انسانها شهربازی وجود دارد . با رفتن به این مکان ها افراد، شادی از جنس دوران کودکی را تجربه می کنند . این فضاها یادآور خاطرات دوران شیرین بچگی آنها می باشد، به همین دلیل افراد از حضور در چنین مکان هایی لذت می برند . افراد با رفتن به این مکان ها ساعتی را به دور از دغدغه های بیرون سپری می کنند و اوقات خوشی خواهند داشت . این مکانها علاوه بر اینکه حس شادی و سر زندگی را به افراد هدیه می دهند برای صاحبان خود نیز منبع درآمد عالی محسوب می شود . امروزه صنعت شهربازی یکی از پردرآمدترین کارها در سراسر جهان محسوب می شود . افرادی که بدنبال به دست آوردن سودی عالی از طریق احداث شهربازی هستند می توانند به کارخانه سازنده دستگاه های شهربازی کشتی طلایی مراجعه کنند تا بتوانند برای احداث شهربازی خود از مشاوره آنها بهرمند شوند و به دستگاه هایی که نیاز دارند دست پیدا کنند .

افراد برای ساخت یک شهربازی باید مراحلی را طی کنند که این مراحل شامل :

۱-در ابتدا و پس از انجام تحقیقات مناسب باید شهر درستی را برای احداث شهربازی انتخاب کنند . برای انتخاب شهر معیارهای زیادی وجود دارد مانند :

-بزرگ بودن شهر انتخابی . هرچقدر شهربازی را در شهرهای بزرگتر احداث کنید سود آوری بیشتری برای شما به همراه دارد.

-جمعیت در کلان شهرها بیشتر بوده در نتیجه تعداد افرادی که تمایل به رفتن به این مکانها را دارند نیز بیشتر می شود.

-به علت بالا بودن میزان مشغله و شلوغی در شهرهای بزرگ ، افراد ، بیشتر به دنبال مکانهایی می باشند تا دور از دغدغه ها ساعتی را به تفریح بپردازند.

-البته به این نکته نیز باید توجه داشت که در شهرهای متوسط و شهرهای توریستی نیز احداث شهربازی مقرون به صرفه است.

۲-بعد از انتخاب شهر مورد نظر برای احداث شهربازی باید مکان احداث آن را پیدا کنید . مکان انتخابی باید دارای شرایط خاصی باشد که شامل :

-برای انتخاب مکان باید پارامترهایی مانند میزان دسترسی ، فاصله آن تا شهر و …. را در نظر گرفت.

-بهره گیری از نظر کارشناسان برای انتخاب مکان مناسب تا مبلغ زیادی را برای تبلیغات متقبل نشوند.

-انتخاب مکان مناسب چه در داخل شهر چه در خارج آن.

-چنانچه مکان شهربازی در داخل مجتمع تجاری باشد باید از همان ابتدا زیر ساختهای آن در نظر گرفته شود.

-درصورتیکه مکان انتخابی در فضای باز باشد باید زمین انتخابی دارای مقاومت بالا و شیب مناسبی باشد.

-قرار دادن راه های ورود و خروج مناسب برای رفت آمد افراد

-در نظر گرفتن خطوط انتقال برق در هنگام ساخت شهربازی های روباز

-از نظر اقتصادی مکان انتخابی توجیه اقتصادی داشته باشد

۳-طراحی مناسب برای شهربازی

۴-انتخاب و خرید دستگاه ها مرحله ای دیگر از مراحل احداث شهربازی می باشد . برای انتخاب دستگاها باید شرایط زیر را در نظر گرفت :

-در ابتدا باید مشخص شود دستگاه ها مورد استفاده در شهربازی برای چه سنینی قابل استفاده می باشد تا بتوانید سفارش ساخت آن دستگاه ها را بدهید.

-برای ساخت و انتخاب دستگاه ها باید شرایط منطقه را از لحاظ آب و هوا ، سرعت باد ،مقاومت خاک منطقه و غیره مورد بررسی قرار داد.

– در انتخاب و ساخت دستگاه ها باید فرهنگ مردم آن منطقه را در نظر گرفت و با توجه به فرهنگ و خواسته های آنها سفارش دستگاه های شهربازی را داد.

۵-انتخاب مکان مناسب برای قرار گرفتن هر کدام از دستگاه ها . این مرحله بسیار مهم می باشد و برای انجام چیدمان درست باید از نظر کارشناسان استفاده کرد.

۶-ایجاد فضای زیبا برای شهربازی بسیار مهم می باشد . محیط زیبا در جذب مشتری بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد .انسانها همواره به دنبال مکانهای جدید و فضاهای جذاب می باشند .این مکانها باید حس هیجان و جذابیت را به افراد القا کند.

۷-ارائه خدمات مناسب فروش بلیط

۸-مدیریت درست در پیشرفت شهربازی بسیار موثر می باشد.

۹-انتخاب پرسنل که نحوه مناسب برخورد با مشتری را یاد داشته باشد و به آنها سرویس مناسب ارائه دهند . همچنین پرسنل شهربازی باید آشنایی کامل با دستگاه ها داشته باشند تا در صورت بروز مشکل در آنها، نسبت به رفع آن اقدام کنند.