شهربازی بر فراز برجی در لاس وگاس

شهربازی بر فراز برجی در لاس وگاس

شهربازی های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که برخی از آنها قطب اصلی گردشگری در کشور هستند . شهربازی هایی مانند دیزنی لند ، اوشن پارک و …

دستگاه های شهربازی یکی از عوامل اصلی در جذب بازدید کنندگان هستند . هر چه دستگاه های شهربازی مهیج تر و ترسناک تر باشند می توانند افراد زیادی را جذب شهربازی کنند . یکی از ترسناکترین و هیجان انگیز ترین شهربازی ها بر فراز برجی در لاس وگاس آمریکا قرار دارد در این مقاله سعی داریم به بررسی و معرفی این شهربازی خاص بپردازیم .

قبل شروع لازم است بدانید ، کارخانه کشتی طلایی تولید کننده انواع دستگاه های شهربازی می باشد که در ۱۵ سال اخیر توانسته است بهترین خدمات را در فروش دستگاه شهربازی ارائه دهد .

شهربازی بر فراز برج لاس وگاس

برج استراتوسفر Stratosphere Tower در سال ۱۹۹۶ با ارتفاع حدود ۳۵۰ متر در لاس وگاس آمریکا ساخته شده است . این برج بلندترین سازه در لاس وگاس و پنجمین برج بلند در آمریکا می باشد. این برج بلند شامل ؛ هتل ، مرکز تفریحی و سرگرمی است.

شهربازی بر فراز برجی در لاس وگاس

پر طرفدار ترین قسمت های این برج ، رستوران گردان و شهربازی آن است. رستوران گردان این سازه همانند رستوران گردان برج میلاد گردش نامحسوسی دارد با این تفاوت که با هر چرخش ارتفاع آن تغییر می یاید.

از سال ۲۰۰۰ ساخت شهربازی هیجان انگیز بر فراز برج استراتوسفر آغاز شد. اولین دستگاه شهربازی در این برج ترن ها بودند که دور تا دور برج را شامل می شوند. آخرین دستگاه شهربازی که در برج ساخته شد مربوط به برج بانجی جامپینگ می باشد که در نهایت سال ۲۰۱۰ این شهربازی افتتاح شد . برج سقوط آزاد و بلندترین ترن هوایی این برج از هیجان انگیز ترین دستگاه های شهربازی می باشد .

شهربازی بر فراز برجی در لاس وگاس

قسمت هایی از ریل ترن هوایی از ساختمان برج خارج می شود و مانند یک الاکلنگ عمل می کند . می توان گفت ریل حدودا ۸ متر از سازه برج خارج شده است . همچنین شیب های فراوان ریل باعث حس سقوط می شود . در برخی از منابع از این ترن به عنوان وحشتناک ترین ترن دنیا یاد شده است .

برج بانجی جامپینگ نیز در بلندترین نقطه برج واقع شده است . که ارتفاع آن تا زمین حدود ۵۰۰ متر محاسبه شده . پس سقوط فرد در آسمان تاب می خورد . این برج سقوط آزاد بلندترین سکوی سقوط آزاد دنیا می باشد .

شهربازی بر فراز برجی در لاس وگاس

بسیاری دیگر از دستگاه های این شهربازی در خارج از برج قرار می گیرد و از این رو حس وحشت در تمام دستگاه ها وجود دارد . چرخ و فلک معروف این برج نیز خارج از برج می چرخد .

برای استفاده از شهربازی تمهیدات خاصی در نظر گرفته شده است . به عنوان مثال استفاده از دستگاه های شهربازی برای کودکان زیر ۱۲ سال ممنوع می باشد .