معرفی شهربازی kennywood و لوازم شهربازی آن

معرفی شهربازی kennywood و لوازم شهربازی آن

Kennywood یک پارک تفریحی و شهربازی در غرب شهر میفلین از ایالت پنسیلوانیا است. برای اولین بار این پارک در سال ۱۸۹۹ افتتاح شد و شامل برنامه‌ های مفرح مانند سیرک، قایق سواری، اسب سواری و … بود. پارک تفریحی Kennywood یکی از قدیمی‌ ترین پارک‌ های ایالات متحده است، به طوری که قسمت‌ هایی از آن به عنوان آثار تاریخی شناخته می‌ شود. البته لوازم شهربازی که امروزه در Kennywood مورد استفاده قرار می‌ گیرند، بسیار مهیج و مدرن بوده و توریستان زیادی را به خود جذب می‌ کنند. در ادامه مطلب با تعدادی از بهترین لوازم شهربازی Kennywood آشنا می‌ شویم.

انواع Roller coasters در Kennywood

قطعاً یکی از مهم‌ ترین لوازم شهربازی در هر پارک تفریحی رولر کاستر‌ یا همان ترن هوایی است. در Kennywood هم انواع مختلفی از رولر کاستر وجود دارند که البته برخی از آن‌ها جز آثار تاریخی بوده و دیگر فعال نیستند. در ادامه چندین نوع رولر کاستر مدرن و قدیمی در Kennywood را نام می بریم.

 

بهترین لوازم شهربازی Kennywood

 

Jack Rabbit
این رولر کاستر در سال ۱۹۲۰ ساخته شده و هنوز هم فعال است، البته ارتفاع چندانی ندارد. رولر کاستر Jackrabbit از جمله قدیمی‌ ترین لوازم شهربازی فعال در جهان می‌ باشد.

Racer
رولر کاستر بعدی که به معرفی آن می‌ پردازیم Racer نام دارد و توسط جان میلر (سازنده مشهور رولر کاستر) ساخته شده است. Racer شامل دو ترن بوده که در دو خط جداگانه ولی در کنار هم مسیر را آغاز می‌ کنند، پس از اینکه هر کدام به مسیر شروع بازگشتند خطوط ریلی عوض می‌ شود.

Phantom’s Revenge
یکی دیگر از لوازم شهربازی در Kennywood رولر کاستر Phantom’s Revenge است که نوع طراحی آن بسیار منحصر بفرد و هیجان انگیز بوده به صورتی که بلافاصله پس حرکت به سمت پایین با مسیر بلندتری در مرحله بعد آغاز می‌ شود.

حال که به دسته بندی رولر کاستر‌ها پرداختیم، در بخش‌ های بعد از دیگر لوازم شهربازی Kennywood تعدادی را نام ببریم.

Aero 360
Aero 360 شامل یک پاندول بزرگ است که در انتهای آن صندلی‌ هایی قرار دارند. افراد روی صندلی‌ ها می‌ نشینند و سپس میله‌ های محکم آهنی مانند کمربند ایمنی روی ران‌ ها و سینه را می‌ پوشاند. این پاندول عظیم حرکت می‌ کند و به سرعت در مسیری عقب و جلو می‌ شود. گاهی اوقات چرخش ۳۶۰ درجه است. می‌ توان گفت این دستگاه نسخه فضای باز از لوازم شهربازی مانند رنجر است.

 

لوازم شهربازی در Kennywood رولر کاستر Phantom's Revenge

 

Auto Race
Auto Race شامل چندین مسیر چوبی و فلزی است که اتومبیل‌ های تک نفره برقی روی آن حرکت می‌ کنند. در مسیر این اتومبیل‌ ها تپه‌ های کوچکی نیز وجود دارند، البته توجه داشته باشید که این مجموعه نیز جز لوازم شهربازی قدیمی است که بسیاری طرفدار آن هستند.

Bayern Kurve
یکی دیگر از انواع رولر کاستر‌ها Bayern Kurve است که توسط مهندسان آلمانی ساخته شد و در بسیاری از شهربازی‌ دنیا مورد استفاده قرار گرفت. Bayern Kurve شامل چندین واگن یک یا دو نفره است که بهم متصل شده‌ اند و در مسیری دایره‌ ای به سرعت حرکت می‌ کنند. همچنین این مسیر دایره‌ ای خود روی صفحه‌ ای فلزی یا چوبی است که به دور محورش می‌ چرخد.

Black widow
یکی دیگر از لوازم شهربازی در Kennywood که ظاهری شبیه به پاندول دارد، Black widow می‌ باشد. یک چارچوب بزرگ را تصور کنید که پاندولی از آن آویزان است و در انتهای پاندول صندلی‌ ها به صورت یک دایره قرار گرفته‌ اند. وقتی دستگاه شروع به کار کند، پاندول در ارتفاع بالایی با سرعت به حرکت در می‌ آید و صندلی‌ ها که در یک دایره هستند، همزمان با حرکت پاندول نیز می‌ چرخند.

Cosmic chaos
لوازم شهربازی مهیجی در Kennywood وجود دارند که یکی از آن‌ها بی‌شک Cosmic chaos است. یک منحنی شبیه به نیم‌ دایره در ابعاد بزرگ و دیسک بزرگی شامل ۲۶ صندلی روی آن قرار گرفته است. وقتی دستگاه شروع به کار کند، این دیسک در مسیر نیم دایره حرکت کرده و به صورت رفت و برگشتی بالا و پایین می‌ رود، همزمان دیسک به دور خود نیز می‌ چرخد.

Merry Go Round
در شهربازی Kennywood بسیاری از لوازم شهربازی حالتی نوستالژیک دارند و تصاویر به یاد ماندنی برای بازدیدکنندگان بوجود می‌ آورند. یکی از این وسایل Merry Go Round یا همان چرخانکی است که از چندین اسب آهنی رنگارنگ ساخته شده و بر روی صفحه دایره‌ ای می‌ چرخند. با حرکت دستگاه موزیک کودکانه‌ ای نیز پخش می‌ شود.

Musik Express
یکی دیگر از لوازم شهربازی نوستالژیک در Kennywood دستگاه Musik Express است که تقریباً شبیه به یک بشقاب پرنده پر نور و رنگارنگ می‌ باشد. با حرکت دستگاه موزیک‌ های نوستالژیکی پخش می‌ شوند و همراه با نت‌ های آن چراغ‌ های بشقاب پرنده تغییر رنگ می‌ دهند. صندلی‌ ها دور بشقاب پرنده هستند و سطح آن که یک صفحه دایره‌ ای است به سرعت دور خود و دور محور می‌ چرخد.

 

لوازم شهربازی مهیج

 

Pirate
Pirate همان دستگاهی است که در ایران آن را به نام کشتی صبا می‌ شناسیم. نمونه‌ ای از این کشتی در شهربازی Kennywood قرار گرفته و تمی مانند داستان دزدان دریایی دارد. کشتی پس از حرکت در یک مسیر نیم دایره‌ ای با سرعت‌ های مختلف بالا و پایین می‌ رود.

Swing shot
یکی دیگر از مهیج‌ ترین لوازم شهربازی در Kennywood یک چارچوب بزرگ است که دو تاب ۲۷ متری از آن آویزان هستند. این دستگاه Swing Shot نام دارد و تاب‌ ها در کنار هم، ولی به طور غیر هماهنگ با سرعت عقب و جلو می‌ روند. روی هر تاب ۱۴ صندلی وجود دارد.

Volcano
Volcano یک چرخ و فلک بزرگ است با این تفاوت که هر کابین تک نفره بوده و فرد با میله‌ های ایمنی بسته می‌ شود، سپس این چرخ و فلک با سرعت زیادی حرکت می‌ کند. یکی از بزرگترین انواع Volcano در Kennywood قرار گرفته و جز لوازم شهربازی نوستالژیک محسوب می‌ شود.

Wave swinger
در کشورمان معمولاً این وسیله را با نام تاب زنجیری می‌ شناسیم که تاب‌ ها به یک دیسک بزرگ متصل هستند و این دیسک به دور خود می‌ چرخد. با بالا رفتن سرعت، تاب‌ ها از هم فاصله می‌ گیرند. Wave swinger یکی از انواع لوازم شهربازی با قدمت زیاد است که در Kennywood قرار گرفته است و با ظاهر رنگارنگ بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌ کند.

پارک‌ های تفریحی و شهربازی‌ های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که با لوازم مدرن یا نوستالژیک بازدیدکنندگان را دعوت به هیجان و شادی می‌ کنند. یکی از این پارک‌ ها هم Kennywood است که به بررسی لوازم شهربازی در آن پرداختیم. لازم به ذکر است که این پارک یکی از میراث فرهنگی ایالت پنسیلوانیا و قدیمی‌ ترین شهربازی آن می‌ باشد.

 

لوازم شهربازی در پارک تفریحی Kennywood

 

کارخانه فروش لوازم شهربازی کشتی طلایی با بهرمندی از بهترین تجهیزات روز دنیا در تلاش است تا با تولید داخلی چرخ و فلک، سالتو، صندلی پرنده، فلک بلی، فیریزبی، کشتی صبا، قطار های بزرگسالان و کودکان و … با تجهیز کردن ایمن شهربازی های ایران اوقات خوشی را برای شما عزیزان فراهم آورد.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های زیر تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فکس و یا ایمیل با ما در ارتباط باشید:

تلفن: ۰۲۱۳۶۰۱۳۵۹۸

همراه: ۰۹۱۲۷۶۰۷۷۳۷ – ۰۹۱۲۱۲۶۸۴۷۲

فکس: ۰۲۱۳۶۰۱۳۵۹۷

ایمیل : shahrebazi125@gmail.com