نحوه ی دریافت مجوز برای احداث شهربازی

تاریخچه شهربازی در ایران :

ساخت شهربازی در تهران مربوط به سال ۱۳۴۰ می باشد . در این پارک که دستگاه های ابتدایی شهربازی قرار گرفته شده و همه افراد می توانستند از آنها استفاده کنند . این دستگاه های سرگرمی که شامل سرسره ، الاکلنگ و تاب بوده . این شهربازی های اولیه، حالت سنتی داشته و دارای وسایل محدودی برای سرگرمی افراد بودند. با گذشت زمان و تاسیس کارخانجات تولید و ساخت وسایل شهربازی، روز به روز این ابزار مدرن تر شده به طوری که امروزه ، شهربازی ها مراکز مورد علاقه کودکان و بزرگسالان می باشد . کارخانه کشتی طلایی نیز با داشتن سابقه طولانی در ساخت وسایل شهربازی توانسته در طی سالهای بسیار، خدمات نوینی را برای ساخت شهربازی به افراد ارائه دهد . همچنین این کارخانه توانسته دستگاه هایی مدرن مطابق با جدیدترین دستگاه های روز دنیا را ساخته و به مشتریان خود ارائه دهد.

پارک ارم در تهران با داشتن تنوع بالا در دستگاه های شهربازی توانسته مکانی مناسب برای جذب افراد باشد.

امروزه افرادی که بدنبال سود آوری زیاد هستند می توانند به تاسیس شهربازی بپردازند. شهربازی ها خود به تنهایی می توانند برای شهرها یا کشورها ، جاذبه گردشگری داشته باشند و موجب جذب توریست شوند.

چنانچه شما به فکر تاسیس شهربازی هستید باید مجوزات لازم برای ساخت آن را دریافت نمایید . افراد ابتدا باید مجوز بهره برداری را دریافت نمایند . در ابتدا بعد از انتخاب زمین مناسب برای شهربازی شخص باید از شهرداری یا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز ساخت دریافت نماید . در هنگام ساخت مجموعه افراد باید نکاتی مربوط به کانال کشی ها را انجام دهند و برای آن ، از اداره آتش نشانی مجوز دریافت نمایند. چنانچه شهربازی در فضای سرپوشیده و در داخل مراکز خرید، احداث شود باید در هنگام ساخت زیر سازی های لازم برای استحکام ساختمان انجام شود. طبقه ای که قرار است شهربازی در آن قرار بگیرد، باید استحکام بالایی داشته باشد و شرکتهای فنی آن را تایید کرده باشند. بعد از ساخت مجموعه، دستگاه های بازی به کار رفته شده ، مورد بازرسی قرار گرفته تا از لحاظ ایمنی و استاندارد تایید شود. برای اینکه این دستگاه ها از لحاظ ایمنی و کیفیت مطابق با استاندارد باشد، باید برای ساخت آنها به کارخانجات معتبر ساخت دستگاه های شهربازی مراجعه کنید . کارخانه کشتی طلایی با داشتن نیروی کار متخصص و با تجربه و با داشتن سابقه طولانی در ساخت دستگاه های شهربازی در این زمینه به شما کمک شایانی می رسانند.

نحوه دریافت مجوز شهربازی :

۱-در ابتدا باید مکان مورد نظر برای شهربازی ساخته شود.

۲-سازنده باید تمامی مدارک مربوط به مالکیت ملک را داشته باشد و کلیه ی مجوزهای لازم بری ساخت را از مراکز مربوطه دریافت نماید.

۳-گرفت مجوز از آتش نشانی

۴-ارائه مجوز دریافت شده از شرکت های فنی

۵-ارائه کپی اسناد و مدارک شخص یا شرکت سازنده

۶-انتخاب بازرس، تا در تمام مراحل راه اندازی و ساخت، بر کارها نظارت داشته باشد.

۷-بازرس پس از بررسی کار ، در صورت مشاهده ایراد، آن را به سازنده اعلام می کند تا نسبت به رفع آن مشکل اقدام نماید  و بتوانند از سازمان استاندارد ، مجوز بهره برداری را دریافت کند.