کارخانه کشتی طلائی

چشم لندن دومین چرخ و فلک بزرگ دنیا

چرخ و فلک معروف لندن که به نام چشم لندن شناخته می‌ شود، چرخ و فلک بزرگی است که در امتداد رودخانه تیمز لندن-انگلیس، قرار گرفته است.

این چرخ و فلک همچنین به هزار چرخه نیز معروف است. چرخ و فلک لندن ابتدا همراه با نام صاحبان آن از قبیل British Airways London Eye و سپس Merlin Entertainments London Eye و بعد از آن به نام EDF Energy London Eye نام گذاری شد. اما از اواسط ژانویه سال ۲۰۱۵ به دنبال توافق نامه ای که در سپتامبر ۲۰۱۴ امضا شد، کوکا کولا به عنوان حامی چشم لندن انتخاب شده و  نام گذاری آن به نام Coca-Cola London تغییر کرد. از ژانویه ۲۰۱۵ در این روز، چشم لندن به رنگ قرمز، روشن می‌شود.

برای مشخص کردن مناسبت های خاص، چشم لندن اغلب در رنگ های مختلف روشن می شود. به عنوان مثال، برای عروسی پرنس ویلیام و کیت میدلتون به رنگ پرچم انگلیس یعنی قرمز ، سفید و آبی در آمد.

همچنین در دسامبر ۲۰۰۵، با جشن اولین مشارکت مدنی که روی چرخ انجام شد، چشم لندن به رنگ صورتی روشن شد.

 

کشتی طلائی

 

افتتاح چرخ و فلک چشم لندن

چشم لندن توسط نخست وزیر تونی بلر در عید سال ۱۹۹۹ میلادی به طور رسمی باز شد، اما به دلیل مسائل فنی تا مارس ۲۰۰۰ مورد استفاده عموم قرار نگرفت. از زمان افتتاح، این چرخ و فلک به عنوان یکی از نمادهای برجسته جهان تبدیل شده است.

این چرخ و فلک ۱۳۵ متر ارتفاع و چرخی به قطر ۱۲۰ متر دارد. چرخ و فلک لندن بلندترین چرخ جهان است و از جاذبه های دیدنی این شهر می باشد. جالب است بدانید چشم لندن سالانه تعداد ۳٫۵ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب میکند که این بدان معناست که گردشگران بیشتری نسبت به تاج محل و اهرام جیزه دارد.

ساخت چشم لندن بیش از یک سال و نیم به طول انجامید. در این فرآیند بیش از ۱۷۰۰ تن از فولاد برای سازه استفاده شده و بیش از ۳۰۰۰ تن بتن برای پایه ها استفاده شده است.

 

کشتی طلائی

 

طراحی شبیه به یک چرخ دوچرخه عظیم است که یک هاب مرکزی و دوک نخ ریسی به وسیله پره های کابل به رینگ های بیرونی و داخلی وصل شده است. اندازه ی آن بیش از ۲۰۰ برابر چرخ متوسط یک ​​دوچرخه بزرگ است.

با سوار شدن بر این چرخ و فلک غول پیکر می توانید تا ۴۰ کیلومتر از سطح شهر را ببیند. مدتی که سوار چرخ و فلک هستید ۳۰ دقیقه با سرعت ۰٫۹ کیلومتر در ساعت است.

کابین هایی که بازدیدکنندگان در آن قرار میگیرند کپسول های تخم مرغ شکلی است که به لطف طراحی امن و زیبای آن، مسافران چرخ و فلک می توانند در طول ۳۰ دقیقه ای که سوار آن هستند بر روی صندلی ها نشسته و یا حتی در فضای آن حرکت کنند، زیرا با توجه به طراحی خاص آن کابین ها بر روی چرخ ثابت شده اند و معلق نمیشوند.

۳۲ کپسول توسط این چرخ و فلک حمل می شود که از شماره ۱ تا ۳۳ نام گذاری شده اند و شماره ی ۱۳ ای وجود ندارد!!! هر کدام از ۳۲ کپسول ۱۰ تن وزن دارند و میتوانند تا ۲۵ نفر مسافر را درون خود جای دهند. تعداد کپسول ها به دلیل تعداد مناطق لندن انتخاب شده است.

 

کارخانه کشتی طلائی

 

در هر چرخش ، چشم لندن توانایی حمل ۸۰۰ مسافر را دارد، که معادل ۱۱ اتوبوس تردد قرمز لندن است (اتوبوس های دو طبقه). این کپسول ها شیشه ای بوده و میتوان از داخل آن ها نمای ۳۶۰ درجه ای از لندن زیبا را مشاهده کرد.

این بنا به عنوان بخشی از جشن های هزاره لندن ساخته شده است. این چرخ و فلک در طول یک سال حدود ۳۵۰۰ کیلومتر (به اندازه فاصله لندن تا قاهره) میچرخد.

در دسامبر ۲۰۰۶، نورپردازی از چراغ های فلورسنت به چراغ های  LED تغییر کرد تا  امکان کنترل دیجیتالی چراغ ها فراهم شود و زیبایی دو چندانی در شب پیدا کند.

از زمان افتتاح چرخ و فلک، چشم لندن کانون اصلی جشن های آتش بازی مشهور عید نوروز شهرداری لندن است و سالانه صدها هزار نفر در قلب لندن تجمع می کنند.

در سال ۲۰۱۳، آکادمی ردبول چشم لندن را به یک کلوپ شبانه چرخان تبدیل کرد. در همه کپسول ها با ترکیبی از دی جی هایی که حضور همیشگی داشتند و مهمانان که از ستاره های  فوق العاده موسیقی بودند مانند لیلی آلن ، مارک رونسون و ریچی، یک شب افسانه ای همراه با کلوپ رقم میخورد.

در یکی از سال ها در طول جشنواره، چشم لندن به یک رستوران گردان تبدیل شد، سرآشپزهای مشهوری مانند گوردون رامسی و دانیل بولول در یکی از کپسول ها برای ده نفر از مراجعان با قیمت بالایی غذا آماده میکردند.

کارخانه کشتی طلائی

 

چشم انداز چرخ و فلک لندن بهترین منظره ها را نسبت به شهر ارائه می دهد. همانطور که در پیش اشاره شد، ۱۳۵ متر طول دارد که به مسافران اجازه می دهد تا حدود ۲۵ مایل دورتر از شهر را تماشا کرده و لذت ببرند.

به عنوان مثال، در یک روز آفتابی و بدون ابر، می توانید قلعه ویندزور را ببینید.( قلعه Windsor بزرگترین قلعه مسکونی جهان است که محل اقامت ملکه انگلستان است.) به همین دلیل این چرخ و فلک به چشم لندن معروف شد.

این امر باعث می شود چشم لندن به یکی از بلندترین سکوهای لندن و همچنین مرتفع ترین ساختمان در شهر تبدیل شود. هرگز نماهایی را که در مکان زیبا مشاهده خواهید کرد را فراموش نخواهید کرد!

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ ، چشم لندن برای کسب بهترین سوارکاری ، بهترین جاذبه ، تجربه ، طراحی و موارد دیگر بیش از ۳۰ جایزه کسب کرد.

 

کارخانه کشتی طلائی

کارخانه ساخت و فروش تجهیزات شهربازی کشتی طلایی، با بهرمندی از بهترین تجهیزات روز دنیا در تلاش است تا با تولید داخلی چرخ و فلک، سالتو، صندلی پرنده، فلک بلی، فیریزبی، کشتی صبا، قطار های بزرگسالان و کودکان و … با تجهیز کردن ایمن شهربازی های ایران اوقات خوشی را برای شما عزیزان فراهم آورد.

این مجموعه مفتخر است با ۲۵ سال سابقه در زمینه ساخت و فروش تجهیزات شهربازی، بزرگترین صادر کننده تجهیزات شهربازی به کشور های خارجی، در ایران باشد.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های زیر تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فکس و یا ایمیل با ما در ارتباط باشید:

تلفن: ۰۲۱۳۶۰۱۳۵۹۸
همراه: ۰۹۱۲۷۶۰۷۷۳۷ – ۰۹۱۲۱۲۶۸۴۷۲

فکس: ۰۲۱۳۶۰۱۳۵۹۷
ایمیل: shahrebazi125@gmail.com